REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Bez ohledu na typ třídy se žáci ve většině předmětů vzdělávají podle společných osnov, setkávají se při společných hodinách, např. cizích jazyků, tělesné výchovy nebo volitelných předmětů, tráví společně čas o přestávkách ve vyučování nebo na oběd, věnují se zájmové činnosti v kroužcích nebo ve školním klubu, absolvují exkurze, adaptační kurz, lyžařský výcvik nebo sportovní den, připravují školní akademie, společně soutěží a podílejí se na reprezentaci školy.
Mimořádnou možností pro děti v regionu, tedy nejen kmenové žáky naší školy, které prokazují zájem a jistou míru nadání pro matematiku a přírodovědu, je vzdělávání ve třídě s rozšířeným vyučováním matematiky a přírodovědných předmětů.
Dlouhá tradice vzdělávání v tzv. matematických třídách sahá až na počátek 80. let 20. století. Každoročně dosahují žáci těchto tříd výrazných úspěchů nejen ve vlastním vzdělávání, ale i při reprezentaci školy v olympiádách a soutěžích. Absolventi úspěšně pokračují ve studiu na středních školách, zvládají dobře nároky studia a neztrácejí se v konkurenci nových spolužáků.
Cílem výuky je vzbudit v dětech zájem o přírodovědu a techniku, utvářet jejich vztah k matematice a exaktním vědám, motivovat je k dalšímu studiu těchto oborů. Připravit žáky k úspěšnému studiu na gymnáziích a středních školách.
Za tímto účelem rozvíjíme jejich:
Ke splnění našich cílů používáme zajímavé výukové programy, moderní učební materiály a pomůcky, motivující způsoby vzdělávání, práci ve skupinách na pokusech a projektech, přednášky odborníků, návštěvy v zoo, exkurze, práci s výpočetní technikou, zapojení do soutěží (např. Přírodovědný a Matematický klokan, Bobřík informatiky, IT Slot, Matboj, Matematický orienťák, Pythagoriáda, Archimediáda, soutěže v poznávání přírodnin, Ekomládě, Vánoční chemický turnaj, předmětové olympiády).
Výuka probíhá v moderně vybavených multimediálních, odborných a počítačových učebnách s bohatými sbírkami tradičních i moderních pomůcek.
Ve školním vzdělávacím programu "Učíme se pro život" je v učebním plánu tříd s rozšířeným vyučováním matematiky a přírodovědných předmětů navýšena časová dotace pro výuku matematiky a její osnovy odpovídají rozsahem i hloubkou učiva víceletým gymnáziím. Součástí fyziky a chemie jsou díky vyšší hodinové dotaci praktická cvičení, během nichž si žáci vyzkouší získané teoretické poznatky při pokusech a měřeních s využitím laboratorní techniky.
Zvýšená pozornost je věnována také přírodopisu. Důležitou složkou učebního plánu je i nadstandardní výuka informatiky ve všech ročnících 2. stupně, aby žáci mohli používat moderní techniku k procvičování, získávání informací, zápisu a vyhodnocování výsledků vlastní práce, k tvorbě prezentací atp. To vše klade na žáky vyšší nároky než v běžných třídách základních škol, proto jsou žáci do této třídy zařazováni na základě výběrových kritérií: hodnocení z matematiky a přírodovědy v prvním pololetí pátého ročníku a výsledků testů z matematiky a obecných studijních předpokladů.
Vaše komentáře |